تبلیغات
کانون ورزشی اوج دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا





تاریخ : یکشنبه 15 شهریور 1394 | 03:19 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات


آیا میدانید با هوش ترین زن دنیا ۵ فوق لیسانس دارد و ضریب هوشی او ۲۰۰ است و دنبال کار است
آیا میدانید اولین فردی که در اروپا اقامت گرفت یک زن ایرانی بود و بعد مساله اقامت خارجی ها مطرح شد
آیا میدانید ایرانیان در انگلیس ثروتمندترین قشر جامعه هستند حتی ثروتمندتر از ملکه الیزابت
آیا میدانید ایرانیان در آمریکا فرهیخته ترین افراد جامعه آمریکا هستند
آیا میدانید رئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی هست
آیا میدانید حدود ۲۵۰ ایرانی در ناسا محقق داریم
آیا میدانید کورش کبیر بر جهان حکومت میکرد به نوعی قدرت جهان در دست ایران بود
آیا میدانید سال ۲۰۰۱ در فرانسه سال ایران نام داشت
آیا میدانید اگر ۳ قاره آسیا و آمریکا و آفریقا را به هم وصل کنیم ایران در مرکز جهان است
آیا میدانید فرشته ها با سرعت نور حرکت میکنند و زمان بر آنها کند میشود
آیا میدانید انسان در سال ۳۰۰۰ قد متوسط ۲ متر و ۱۲۰ سال عمر و پوست قهوه ای خواهد داشت
آیا میدانید وزن ۱ قاشق چایخوری از سیاه چاله ها ۲ میلیارد تن است
آیا میدانید یک سیاهچاله در کهکشان راه‌ شیری است که هر ثانیه ۱۰۰۰ بار دور خود می‌چرخد
آیا میدانید ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۰۵ است
آیا میدانید هر تار موی انسان میتواند تا وزن ۱۰۰ گرم رشد کند

ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | 10:12 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات

افراد لاغر ورزش را کنار نگذارند !
محققان معتقدند افراد لاغر نباید ورزش را کنار بگذارند چون ممکن است در داخل بدن آنها چربی به شکل توده دور ارگانهای بدن را گرفته باشد.
محققان انگلیسی در لندن اعلام کردند اینکه بدن فرد چقدر چاق به نظر برسد و چربی داشته داشته باشد دلیل آن نیست که ارگانهای داخلی بدنش همانقدر حاوی چربی باشند.
آنها همچنین اعلام کردند افرادی که هیکل ظاهری خود را با رژیم گرفتن متناسب نشان میدهند و ورزش نمیکنند ممکن است به اندازه افراد چاق، چربی دور ارگانهای داخلی آنها از جمله قلبشان را گرفته باشد.
این محققان از سال 1994 تا کنون روی بیش از 800 نفر این مطالعات را انجام داده اند که چربی داخل بدن آنها را اندازه گیری کنند.آنها پس از این تحقیق ترس خود را از این موضوع اعلام کردند که افراد لاغر با تصور اینکه در بدنشان چربی وجود ندارد، ورزش را کنار بگذارند و متوجه نشوند که در داخل بدن آنها چربی یه شکل توده دور ارگانهای بدن را گرفته است.

این تحقیق که نام آن((در خارج لاغر و در داخل چاق))میباشد بیشترین شگفتی را در مورد افرادی به نمایش گذاشته است که بسیار لاغرند اما از داخل چربی زیادی در بدن دارند.



تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | 10:06 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات


پژوهشگران كانادایی اعلام كردند نوشیدن دو لیوان شیر پس از ورزش، به سوزاندن بیشتر چربی و افزایش حجم ماهیچه ای كمك  می كند.

محققان دانشگاه مك مستر در همیلتون ایالت اونتاریو، 56 مرد 18 تا 30 سال را طی یك دوره 12 هفته ای بررسی كردند. برای این افراد برنامه ورزشی بلند كردن وزنه، طی پنج روز در هفته ارایه شد.
شركت كنندگان در این مطالعه به سه گروه تقسیم شدند:
گروه اول) پس از ورزش، دو لیوان شیر كم چربی مصرف كردند.
گروه دوم) پس از ورزش، نوشیدنی سویا (با همان میزان پروتئین و انرژی موجود در شیر) مصرف كردند.
گروه سوم) پس از ورزش، نوشیدنی كربوهیدراتی مصرف كردند.
 

بعد از 12 هفته معلوم شد گروهی كه شیر نوشیده بودند، حدود یك كیلوگرم چربی و گروهی كه كربوهیدرات مصرف كرده بودند، نیم كیلوگرم چربی از دست داده بودند. این در حالی است آنهایی كه نوشیدنی سویا خورده بودند، چربی از دست نداده بودند.
در عین حال گروهی كه شیر نوشیده بودند، در مقایسه با آنهایی كه سویا مصرف كرده بودند 40 درصد یا 1135 گرم به حجم ماهیچه ای خود افزوده بودند.
علاوه بر این گروهی که شیر مصرف کرده بودند، 36 درصد یا 1500 گرم حجم ماهیچه ای بیشتر نسبت به گروه مصرف کننده نوشیدنی كربوهیدرات پیدا کرده بودند.

اینکه برای چربی سوزی و متناسب تر به نظر آمدن به چه میزان فعالیت ایروبیک نیاز دارید، بستگی به متابولیسم، وزن، و رژیم غذاییتان دارد. برای به دست آوردن آن اندام متناسب بدنسازی هم بسیار مهم است. بدنسازی علاوه بر این به مستحکم شدن استخوانهایتان نیز کمک میکند و باعث می شود در سنین پیری دچار مشکل نشوید. متخصصین توصیه می کنند که بهتر است دو تا سه روز در هفته از این تمرینات استفاده کنید.




تاریخ : شنبه 24 مهر 1395 | 10:04 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات


برای هر فردی که درگیر تمرین بدنی و رقابتهای ورزشی می شود امکان بروز آسیب هایی نظیر کشیدگی و پارگی عضلانی، دررفتگی و پیچ خوردگی مفاصل و شکستن استخوان وجود دارد که منجر به دوری فرد از رقابت می شود. رژیم غذایی که در دوره درمان و بازتوانی آسیب اتخاذ می شود، مستقیما روی بهبود سریع آسیب، ترمیم زخمها و شکستگی و نیز افزایش استحکام استخوان و قدرت عضلات نقش داشته و منجر به بازگشت سریعتر فرد به زندگی فعال می شود.

در دوره بازتوانی وقتی میزان فعالیت بدنی شما کاهش یافته است نیازی به مصرف مکملهای پروتئینی و انرژی زا نیست. بلکه در این دوران باید از مواد غذایی کم کالری و مغذی که سرشار از ویتامین و املاح می باشند استفاده نمایید تا گرفتار اضافه وزن نشوید.

مصرف پروتئین

استفاده از منابع غذایی حاوی پروتئین با کیفیت عالی در دوران بازتوانی منجر به ترمیم سریعتر آسیب دیدگی و حفظ توان دستگاه ایمنی می شود. بویژه روزهای اولیه بعد از عمل جراحی ارتوپدی مصرف مواد غذایی پروتئینی نظیر تخم مرغ، لبنیات کم چرب، گوشت ماکیان مناسب است. افرادی که گیاه خوار هستند نیز می توانند از فرآورده های سویا نظیر شیر سویا استفاده نمایند، اما این شیر نسبت به شیر گاو از پروتئین کمتری برخوردار است. پروتئین نه تنها برای عضله سازی لازم و ضروری است، بلکه جهت ساخت استخوانها نیز مهم است. بنابراین اگر دچار شکستگی استخوان شده اید مطمئن شوید که در هر وعده غذایی خود از مواد پروتئینی استفاده می نمایید.



ادامه مطلب
تاریخ : سه شنبه 29 تیر 1395 | 06:46 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات

ویتامین ها مواد انرژی زایی نیستند اما در فرآیند تولید انرژی نقش اساسی و مهمی ایفا می کنند. گرچه برخی مطالعات نشان می دهد که انجام فعالیتهای ورزشی سنگین میزان نیاز به ویتامین ها را افزایش می دهد اما انجمن پزشکی آمریکا، توصیه خاصی در این زمینه به ورزشکاران ندارد. جالب است بدانید که مصرف ویتامین اضافی منجر به بهبود عملکرد ورزشی نمی شود در حالیکه کاهش مصرف ویتامین ها سبب افت عملکردهای ورزشی می گردد. در ادامه نقش ویتامین ها در عملکردهای ورزشی و میزان مورد نیاز روزانه (DRI) آن را شرح می دهیم:

ویتامین B1 (تیامین)

ویتامین B1 کمک می نماید که بدن کربوهیدرات ها (قندها) و پروتئین ها را به اجزای تشکیل دهنده آن تجزیه نماید. مصرف بیش از نیاز ویتامین B1 تأثیری بر بهبود عملکرد ورزشی ندارد.

  • میزان مورد نیاز روزانه: مردان 1.2 میلی گرم و زنان 1.1 میلی گرم
  • منابع غنی ویتامین B1: دانه کامل گندم و غلات


ادامه مطلب
تاریخ : سه شنبه 29 تیر 1395 | 06:44 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات


برای رسیدن به تناسب  اندام، کارهای متنوع زیادی وجوددارد که می شود انجام داد، ولی با توپ بدنسازی به راحتی  می توان به  تناسب اندام رسید. دراین بخش برای شما تمریناتی آموزش می دهیم که به تناسب اندام دلخواه برسید آنها را در گـوشه و کنار باشگاه ورزشی دیده اید، اما هیچگاه متوجه نشده اید که با آنها چکار میتـوان کرد. در ابتدا ممکن است تصور نموده باشید که “دخترانه” به نظر میرسند، ولی بـعدا احتمالا افرادی عضلانی را مشـاهـده کـردیـد کـه در حال تمرین با آنها هستند. داریم درباره توپهای بدنسازی صحبت می کنیم، توپهای کرئی شکل بزرگی که تقریبا با آنها می تـوان تمامی قسمتهای بــدن را ورزش داد.
اگر تصمـیـم گرفته ایـد کـه با آنها کار کنید اما طریقه استفاده شان را نمی دانـید، در این بخش ۱۰ تـمریـن خـیلی خوب برای آغاز وجود دارد.





ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 4 اردیبهشت 1395 | 01:05 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات


با احساس بسیار خوبی تمرین‌ها را شروع می‌کنید، اما چند دقیقه بعد انرژی‌تان تحلیل رفته و کلاً احساس بی‌حالی و کُند شدن می‌کنید. این اتفاقی است که چندان عجیب نیست. اما چرا؟ در این مطلب نکاتی را برای‌تان توضیح می‌دهد تا در شناسایی این مشکل راهنمایی شوید. این ۹ عامل را بررسی کنید تا برای انجام تمرینات با قدرت و توان بیشتر آماده باشید.

ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 4 اردیبهشت 1395 | 12:56 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات




گاهی به نفع تان نیست که ورزش را با داروهای خاصی همراه کنید، حتی اگر فقط یک جلسه عرق ریختن باشد. در این مطلب  نگاهی دارد به داروهایی که می توانند به سلامت تان آسیب بزنند.



ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 4 اردیبهشت 1395 | 12:53 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات


ممکن است در مسیر دویدن یا در حین مسابقه باشید که ناگهان درد پهلو به سراغ‌تان می آید، این درد که طیفی از گرفتگی‌های خفیف تا دردهای شدید را در بر می‌گیرد ممکن است در پهلوی راست یا چپ شما احساس شود. اگر شما هم دچار درد پهلو شده‌اید باید بدانید که تنها نیستید، در طی سال گذشته نزدیک به ۷۰ درصد از دوندگان به درد پهلو دچار شده اند! خوشبختانه راهکارهای متعددی برای کاهش این دردها وجود دارد با مجله علم ورزش همراه شوید تا با به کارگیری آن‌ها برای همیشه از شر درد پهلو خلاص شوید.



ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394 | 01:55 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات

دکتر Richard Besser رئیس مرکز سلامت و پزشکی شبکه خبر  ABCو نویسنده کتاب Tell Me the Truth, Doctor می‌گوید: برای شروع از "قانون گردن" استفاده کنید. اگر علائم بیماری شما عطسه، فشار سینوسی، بینی گرفته در بالاتر از گردن قرار دارند، عرق کردن روشی سالم و ایمن به نظر می‌رسد. به بدن خود گوش دهید و از دستورالعمل بهترین و بدترین تمرینات ورزشی پیروی کنید.

بهترین تمرینات
پیاده روی


ادامه مطلب
تاریخ : یکشنبه 22 آذر 1394 | 07:36 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات
تعداد کل صفحات : 6 :: 1 2 3 4 5 6
لطفا از دیگر صفحات نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ولف دی ال