تبلیغات
کانون ورزشی اوج دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا - خواص بعضی از میوه ها

با نوشیدن آب زغال اخته خطر بیماری ها را کاهش دهید

پژوهش های اخیری که درباره آب زغال اخته بدست آمده  اینطوری برآورد شده است که اگر هر روز 2 لیوان از آب این میوه را بخوریم  از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 پیشگیری میکند و چون کالریش کم است زیان ندارد

این مطالعه که توسط محققان وزارت کشاورزی ایالات متحده(USDA) انجام شد، نشان داد که پلی فنولهای موجود در زغال اخته می تواند از سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری های پشتیبانی می کند.

محققان از 56شرکت کننده ی بزرگسال سالم با متوسط ​​سن 50 سال ثبت نام کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: به گروه اول دو بار در روز یک لیوان 8 اونسی(227 سی سی) آب زغال اخته ی کم کالری و به گروه  دوم دارونمایی که ظاهر و طعمی مشابه با آب زغال اخته دارد، داده شد.

سپس محققان مقدار فشار خون، قند خون، چربی خون و پروتئین واکنشی Cرابه عنوان یک مارکر التهاب در افراد شرکت کننده اندازه گیری کردند. هر چهاعداد اندازه گیری شده بالاتر باشند، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 افزایش می یابد.

در گروه اول، که دو لیوان آب زغال اخته در روز نوشیده بودند، اندازه گیریها به طور مداوم برای همه ی افراد رو به بهبود داشت.در مجموع، محققان کاهش 10 درصدی خطر بیماری قلبی و کاهش 15 درصدی خطر ابتلا به سکته مغزی را مشاهده کردند.

به طور خاص، محققان میزان کاهش فشار خون را به عنوان نتیجه ی نوشیدن آب زغال اخته، با نتیجه ی تبعیت از بهترین رژیم غذایی جلوگیری کننده از بیماری قلبی معادل دانستند.

پرفسورChristina Khoo  می گوید: این یافته ها نشان می دهد که پلی فنولها به محافظت از بدن ما کمک می کنند و ممکن است از ابتلا ما به بسیاری از بیماریها جلوگیری کنند، خوشبختانه یک منبع غنی از پلی فنولها فقط یک لیوان آب زغال اخته است، در میان میوه هایی که معمولا در رژیم غذایی ما وجود دارد، زغال اخته بالاترین میزان پلی فنولها را حتی بیش از سیب، بلوبری، انگور یا گیلاس دارا می باشد.

برای افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2، یک لیوان آب زغال اخته دو بار در روز می تواند یک راه ساده برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 باشد.برای افرادیکه در حال حاضر مبتلا به دیابت نوع 2 هستند، نوشیدن آب زغال اخته می تواند یک راه بسیار خوب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی باشد.

گفته می شود، یک لیوان معمولی آب زغال اخته حاوی کالری بسیار بالایی است و دو لیوان 8 اونسی آب زغال اخته نیز در روز برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیش از حد زیاد است، بهمین دلیل در اینپژوهش بر نوشیدن آب زغال اخته ی کم کالری به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تاکید شده است



حقایقی درمورد فواید گیاه و میوه موز

میوه های زرد رنگ  دارایپتاسیم و پکتین،  زیادی هستند  لورا فلورس، یک متخصص تغذیه می گوید  موز یک منبع خوبی برای  منیزیم و ویتامین های C و B6 می باشد. موز آنتی اکسیدان بالایی دارد ، درخت  موز  در واقع بلندترین درخت  در جهان است.

موز نوعی گیاه گلدار است که به خاطر خوشمزگی و شکل منحنی زردش به خوبی شناخته شده است. بیش از 70 گونه موز وجود دارد که بومی گینه نو و آسیای جنوب شرقی (مالزی، اندونزی، چین و فیلیپین) هستند. اما انواع وحشی موز را می توان در مناطق گرمسیری بارانی یافت.

محبوبیت این میوه رو به افزایش است و به تمام نقاط جهان حمل می شود. موزهای تجاری که در دسترس ما هستند از آمریکای جنوبی (اکوادور، هندوراس، پاناما، گواتمالا …) صادر می شوند. گونه های نادری از موزها قابل مصرفند. بیشتر گونه های موزها حاوی دانه ها و بافت های سختی هستند و خوردنشان خوشایند نیست.

موز مستعد ابتلا به عفونت های قارچی است. بیماری پاناما نوعی قارچ است که تاکنون یکی از محبوب ترین گونه های موز را از بین برده است.

-اندازه موز به گونه اش بستگی دارد. ارتفاع درخت موزی که میوه هایش تجاری و هم اینک در دسترس ما است می تواند به 7.5 متر برسد.

-موز، گیاهی چوبی به نظر می رسد اما در واقع بزرگ ترین گیاه آوندی (غیر چوبی) جهان است.

-برگ های موز بسیار نازک و انعطاف پذیرند. آنها به طور معمول 2.5 متر طول و 60 سانتی متر عرض دارند. برگ موزها در برخی از کشورهای آسیایی برای آماده سازی ظرف های غذاهایی خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

-میوه گیاه موز به صورت خوشه ای رشد می کند. هر خوشه «دست» نامیده می شود. هر دست موز از 10 تا 20 موز تشکیل شده است.

-فراوان ترین رنگ پوست موز رنگ زرد است، اما گونه های مشخصی از موز رنگ پوستشان سبز، قرمز، قهوه ای یا بنفش است.

-نام علمی موز، موسا ساپینتوم «Musa sapientum» است. معنی این نام «میوه مردان دانا» است.

-موز چهارمین گیاه پرمصرف جهان است. سه مکان اول را برنج، گندم و ذرت اشغال کرده اند.

-هر سال 100،000 میلیون موز خورده می شود. مردم اوگاندا اولین مصرف کننده موز جهانند. هر اوگاندایی در سال 225 کیلوگرم موز می خورد.

-75٪ موز از آب است. موز یکی از سالم ترین میوه ها است زیرا حاوی مقادیر مطلوب ویتامین های مختلف، مواد معدنی، فیبر و قند است.

-بر اساس برخی از تحقیقات علمی، موز می تواند جلوی حمله قلبی، سکته مغزی و حتی پیشرفت انواع خاصی از سرطان را بگیرد. همچنین ممکن است از افسردگی بکاهد.

-گونه های بسیار متفاوتی از موزها وجود دارد اما طعم گونه های نادری از آنها خوشایند است. گونه کاوندیش گونه ای از موز است که در حال حاضر در سراسر جهان مصرف می شود.

-موز نوع گراس میچل در نیمه اول قرن 20 محبوب بود. متاسفانه، بیماری قارچی باعث انقراض این گونه در جهان شده است.

-موز حاوی ایزوتوپ رادیواکتیو پتاسیم (پتاسیم-40 نامیده می شود) است. خوشبختانه، میزان پتاسیم موز به اندازه ای زیاد نیست که باعث آسیب رسیدن به بدن انسان شود.

-الیاف جدا شده از موز را می توان در ساخت کاغذ و پارچه مورد استفاده قرار داد.

-طول عمر درخت موز به گونه آن بستگی دارد. گونه های تجاری می توانند 25 سال و یا بیشتر زنده بمانند. ریشه های موزهای وحشی خاصی ممکن است چند صد سال عمر کنند.


انگور قرمز افسردگی را کاهش می دهد

طبق تحقیق جدیدی انگور قرمز می تواند به کاهش افسردگی کمک کند.

مطالعه پزشکی که در دانشگاه کارولینای جنوبی انجام شد دریافت که رسوراترول (resveratrol) ، عامل ضدالتهابی طبیعی که در پوست انگور قرمز وجود دارد، می تواند از بروز التهاب و رفتارهای مرتبط با افسردگی در جوندگانی که در معرض استرس اجتماعی قرار داشتند، پیشگیری کند.

 

سوزان کی وود می گوید این تحقیق برای جامعه ی امروز خیلی مناسب است، چون درمان بالقوه ایست برای افرادی که بیشتر در معرض افسردگی و اختلالات ناشی از استرس های اجتماعی قرار دارند.

کی وود اضافه می کند: ما امید داریم که یافته هایمان، دانشمندانی را که در حال انجام آزمایش های بالینی درباره اثر عوامل ضدالتهابی طبیعی روی افسردگی هستند، بیشتر تشویق کند.

به گفته ی جولی فینل،رسوراترول برای از بین بردن التهاب در سراسر بدن دست به کار می شود. در این تحقیق دیده شد که حیوانات تحت استرس با فعال شدن رسوراترول، توانستند سطح استرسشان را کنترل و محدود کنند.

به علاوه این ماده به طور طبیعی در پوست انگور قرمز وجود دارد و به عنوان مکمل هم به فروش می رسد. تحقیقات نشان دادند که این عامل طبیعی ممکن است مسئول پیشگیری از آسیب های عروق خونی بوده و کلسترول LDL را کاهش دهد. آزمایش دوز بالای راسوراترول نشان داد که از حیوانات مورد آزمایش در برابر چاقی و دیابت محافظت می کند.


برای زیبایی و سلامتی چه آب میوه هایی خوبست

امروزه از  منفعت آبمیوه های طبیعی و عجیب زیاد به گوشمان می خورد. آنقدر که دیگر به آبمیوه های قدیمی و سنتی  روزمره اهمیتی نمی دهیم به همین علت امروز به سراغ منفعت های آبمیوه های معمولی و سنتی می رویم.

آب پرتقال:

همانطور که می دانید، آب پرتغال سرشار از ویتامین ث است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن در پوست کمک می کند. نکته جالب اینکه آب این میوه به علت پتاسیم بالایی که دارد، به استخوان ها نیز استحکام و نیرو می بخشد.

آب گوجه فرنگی:

آب گوجه فرنگی به نسبت گوجه فرنگی خام میزان آنتی اکسیدان بیشتری دارد و به همین دلیل می تواند از پوست در برابر آسیب خورشید محافظت کند و همچنین مانع بروز انواعی از سرطان شود؛ به ویژه سرطان های مخصوص بانوان مثل دهانه رحم یا تخمدان. دقت کنید که اگر از آب میوه های آماده خریداری می کنید، محصولاتی با سدیم کمتر بردارید که میزان مصرف نمک بالا نرود.

آب انار:

طبق مقاله ای که از مرکز تحقیقات سرطان در آمریکا منتشر شده است، آب انار حتی از چای سبز هم بیشتر آنتی اکسیدان دارد که هم برای سلامت عمومی بدن و هم برای جلوگیری از انواع بیماری ها بسیار مفید است.

آب آلبالو:

این آبمیوه نه تنها کمک می کند که خواب راحتی داشته باشیم بلکه به احیای ماهیچه ها و عضلات بعد از یک ورزش سخت نیز کمک می کند. آب آلبالو غنی ترین منبع طبیعی ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که خواب راحت برای ما فراهم می کند. همچنین طبق تحقیقات، در بین تمام خوراکی ها بیشترین ساختار ضد عفونی کننده را دارد. مطالعات نشان داده است که ورزشکاران با کاهش مصرف داروهای ضد عفونت و افزایش نوشیدن آب آلبالو عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.

آب انگور:

تقریبا نزدیک به 20 سال است که ثابت شده آب انگور خالص برای سلامت قلب مفید است. حالا به این خاصیت آب انگور باید تقویت گردش خون را نیز اضافه کنیم.

آب گریپ فروت:

احتمالا همه از خاصیت رژیمی بودن گریپ فروت آگاه هستند و در رژیم های مختلف آن را امتحان کرده اند. تحقیقات اخیر به روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است که دسته ای از آن ها که آب گریپ فروت شیرین شده مصرف کرده بودند نسبت به آن دسته ای که آب قند خورده بودند وزن کمتری اضافه کرده اند. همچنین تناسب میزان قند خون آن ها به خوبی حفظ شده بود. اما به خاطر داشته باشید که مصرف آب گریپ فروت ممکن است با داروهای شما هماهنگی نداشته باشد پس قبل از استفاده حتما با پزشک خود مشورت کنید.



تاریخ : سه شنبه 27 مرداد 1394 | 04:40 ب.ظ | نویسنده : دبیروبلاگ ورزشی آوای اوج | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ولف دی ال